ZNAKI ZAKAZU B

ZNAKI ZAKAZU B 4.5 1 5 14

Twoja ocena została dodana.

Wystąpił błąd podczas dodawania oceny.

Tylko zalogowani klienci mogą oceniać produkty.

ocena: 4.5 / 5
Nie oceniłeś jeszcze tego produktu.
Kolor
Wariant
Symbol
Cena netto: 65,00 zł
Cena brutto: 79,95 zł (z VAT)
Ilość

Dostawa od 35,67 zł brutto
Sprawdź

Zapytaj o produkt

ZNAKI ZAKAZU B

ZNAKI ZAKAZU B

Znaki drogowe zakazujące

Prosimy wypełnić poniższe pola formularza, biuro obsługi klienta skontaktuje się z Państwem najszybciej jak to możliwe.

* Pola wymagane

Anuluj lub 

Tylko u nas uchwyty do znaków GRATIS!!

Znaki zakazu " B" wykonane z blachy ocynkowanej ogniowo grubości 1,25 mm z podwójnie zaginanymi krawędziami na całym obwodzie, wyklejane licem z folii 1, 2 lub 3 typu. Tarcza znaku dodatkowo wzmocniona dwoma profilami stalowymi typu "F". Profile jednocześnie służą jako element montażowy do przykręcenia uchwytów uniwersalnych łączących znak z konstrukcją wsporczą. Tył tarczy znaku zabezpieczony farbą proszkową szarą RAL 7037.

W przypadku braku profila, tarcza montowana jest do konstrukcji wsporczej za krawędz znaku uchwytami typu " Zacisk". Tarcze znaków z podwójnie zagiętymi krawędziami charakteryzują się najlepszymi parametrami wytrzymałościowymi spośród produkowanych znaków.

Zasady dot. zastosowania odpowiedniej wielkości i folii znaku drogowego.

Stosuje się pięć grup wielkości znaków:

Mini: na słupkach przeszkodowych i tablicach kierujących, na drogach w obszarze zabudowanym, gdy warunki drogowe nie pozwalają na zastosowanie znaków większych lub zastosowanie większych znaków pogorszyłoby warunki widoczności pieszych na przejściu dla pieszych, na wąskich uliczkach zabytkowych miast.

Małe: na drogach gminnych,

Średnie: na drogach powiatowych, na jednojezdniowych drogach krajowych i wojewódzkich, na łącznicach autostrad i dróg ekspresowych.

Duże: na drogach ekspresowych, na drogach dwujezdniowych poza obszarem zabudowanym, na drogach dwujezdniowych w obszarze zabudowanym, na których dopuszczalna prędkość jest większa niż 60 km/h.

Wielkie: na autostradach.

Uwaga: przy oznakowaniu robot tymczasowych stosuje się znaki o jedną grupę wielkości wyższą niż stosowane na danym odcinku drogi.

Znaki A7 i B20 mają mieć wielkość nie mniejszą niż znaki średnie.

Zastosowanie folii odblaskowych:

Folia I generacji : powiatowe i gminne, wojewódzkie,

Folia II generacji : drogi krajowe jednojezdniowe i dwujezdniowe, autostrady i drogi ekspresowe

Znaki A7, D6, D6a, D6b, B20, B2 – obowiązuje stosowanie folii II generacji na wszystkich drogach .

Opis symboli znaków:

B-1 „zakaz ruchu w obu kierunkach” stosuje się w celu zamknięcia odcinka drogi dla ruchu wszelkich pojazdów (możliwe dodanie tekstu np. w godzinach 16-20)

B-2 „zakaz wjazdu" stosuje się w celu wskazania zakazu wjazdu wszelkich pojazdów na drogę lub jezdnię od strony umieszczenia znaku.

B-3 „zakaz wjazdu pojazdów silnikowych z wyjątkiem motocykli jednośladowych” stosuje się na odcinkach dróg o niedostatecznej szerokści lub mośności obiektów, gdzie ruch pojazdów silnikowych nie może być dopuszczony i zezwala się tylko na wjazd motocykli jednśladowych

B-4 „zakaz wjazdu motocykli” stosuje się w zasadzie na drogach (ulicach), na których trzeba ograniczyć hałas wytwarzany zwykle przez motocykle, co może być uciążliwe dla osób przebywających w pobliżu drogi,

B-5 „zakaz wjazdu samochodów ciężarowych” stosuje się w celu wyeliminowania ruchu samochodów ciężarowych, pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t. W przypadku, gdy zakaz wjazdu ma dotyczyć samochodów ciężarowych o określonej dopuszczalnej masie całkowitej, np. ponad 5 t, na znaku lub na tabliczce pod znakiem podaje się wartość tej masy

B-6 "zakaz wjazdu ciągników rolniczych” stosuje się zwłaszcza na ulicach, na których występuje duże natężenie ruchu, a poruszanie się ciągników powodowałoby tamowanie ruchu, szczególnie przy utrudnionym wyprzedzaniu

B-7 "zakaz wjazdu pojazdów silnikowych z przyczepami” stosuje się w celu wyeliminowania z ruchu na drodze pojazdów silnikowych z przyczepą dwu lub więcej osiową, z wyłączeniem naczepy, jeżeli pojazdy te mogą stanowić utrudnienie ruchu innych pojazdów.

B-8 "zakaz wjazdu pojazdów zaprzęgowych” stosuje się w celu wyeliminowania ruchu pojazdów zaprzęgowych na ulicach lub obszarach miast o dużym natężeniu ruchu lub gdzie poruszanie się pojazdów zaprzęgowych tamuje ruch, a w szczególności, gdy utrudnia wyprzedzanie.

B-9 "zakaz wjazdu rowerów” wyrażający zakaz ruchu rowerów i wózków rowerowych, stosuje się w celu wyeliminowania ruchu tych pojazdów przede wszystkim z dróg o dużym natężeniu ruchu lub dużej dopuszczalnej prędkości stanowiącej niebezpieczeństwo dla jadących rowerami.

B-10 "zakaz wjazdu motorowerów” stosuje się na tych drogach, na których nie dopuszcza się ruchu jakichkolwiek pojazdów wyposażonych w silnik np. w pobliżu parków narodowych

B-11 "zakaz wjazdu wózków rowerowych” stosuje się na drogach, a zwłaszcza ulicach, na których występuje duże natężenie ruchu i poruszanie się wózków rowerowych tamuje ruch w szczególnooeci przez utrudnienie wyprzedzania.

B-12 "zakaz wjazdu wózków ręcznych” stosuje się w analogicznych sytuacjach jak znak B-11

B-13 "zakaz wjazdu pojazdów z materiałami wybuchowymi lub łatwo zapalnymi” stosuje się w celu wyeliminowania z ruchu pojazdów przewożących towary niebezpieczne klas: 1, 3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.2, lub gazy palne klasy 2, w ilościach, dla których wymagane jest oznakowanie pojazdów tablicami ostrzegawczymi barwy pomarańczowej.

B-14 "zakaz wjazdu pojazdów z materiałami, które mogą skazić wodę" stosuje się w celu wyeliminowania z ruchu pojazdów przewożących towary niebezpieczne, określone w odrębnych przepisach klas 3, 4.3, 6.1, 6.2, 8, gazy trujące lub gazy żrące klasy 2 lub materiały zagrażające środowisku klasy 9, w ilościach, dla których wymagane jest oznakowanie pojazdu tablicami ostrzegawczymi barwy pomarańczowej.

B-15 "zakaz wjazdu pojazdów o szerokości ponad ... m” stosuje się przed wąskimi obiektami, np. tunele, mosty, wiadukty, przez które nie można dopuścić przejazdu pojazdów o szerokości większej od podanej na znaku.

B-16 "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości ponad ... m” należy umieszczać przed takimi obiektami, jak np. tunele lub wiadukty, oraz przed miejscami, gdzie przebiega linia sieci napowietrznej, jeżeli wysokość obiektu nad jezdnią jest mniejsza od 4,5 m. Na znaku podaje się liczbę o 0,5 m mniejszą od wysokości obiektu nad jezdnią. Z tego wynika, że największą wartość liczbową podaną na znaku może być 3,9 m.

B-17 "zakaz wjazdu pojazdów o długości ponad...m” stosuje się przed miejscami, w których skręcanie lub zawracanie pojazdów o długości większej niż wskazana na znaku jest bardzo utrudnione lub niemożliwe.

B-18 "„zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad ... t” stosuje się przed odcinkami dróg, których nośność jest niewystarczająca dla przejazdu pojazdów dopuszczonych do ruchu bez ograniczeń. Na znaku podaje się wartość wynikającą z rzeczywistej nośności obiektu lub drogi.

B-19 "„zakaz wjazdu pojazdów o nacisku osi większym niż ... t” stosuje się przed odcinkami dróg, których nośność nawierzchni nie jest dostosowana do nacisku osi pojedynczej pojazdu wynoszącego 80 kN, a także przed odcinkami dróg krajowych, których nośność nie jest dostosowana do nacisku 100 kN.

B-20 "stop” stosuje się w celu wprowadzenia w określonych warunkach obowiązku zatrzymania pojazdu przed wjazdem na skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem, na przejazd kolejowy niestrzeżony (kategorii D), na przejazd tramwajowy, a także w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu, jak wyjazd z obiektu, wlot drogi gruntowej itp. Dopuszcza się stosowanie znaku B-20 dla kierujących tramwajami, gdy torowisko przecina drogę publiczną.

B-21 "zakaz skręcania w lewo” zabraniający skręcania w lewo i zawracania na najbliższym skrzyżowaniu, stosuje się przed skrzyżowaniami na tych drogach, na których przy dużym natężeniu ruchu na wprost w obu kierunkach, pojazdy skręcające w lewo utrudniają ruch i zmniejszają przepustowość skrzyżowania.

B-22 "zakaz skręcania w prawo” stosuje się w celu zabronienia skręcania pojazdów w prawo na najbliższym skrzyżowaniu, w szczególności ze względu na: – mały promień łuku, – małą szerokość jezdni drogi odgałęziającej się w prawo, – warunki ruchu wynikające z bardzo intensywnego ruchu pieszych

B-23 "zakaz zawracania” stosuje się w celu zabronienia zawracania, jeżeli manewr ten, zwłaszcza gdy jest często wykonywany, może powodować utrudnienie ruchu, w szczególności podczas dużego jego natężenia i stosunkowo małej szerokości drogi (jezdni) lub pasa dzielącego jezdnie.

B-24 "koniec zakazu zawracania” stosuje się w celu uchylenia zakazu zawracania, jeżeli odcinek drogi objęty tym zakazem kończy się przed skrzyżowaniem. Znak umieszcza się w tym miejscu, w którym zakaz przestaje obowiązywać.

B-25 "zakaz wyprzedzania” stosuje się w celu zabronienia wyprzedzania pojazdami silnikowymi innych pojazdów silnikowych wielośladowych, jeżeli wykonanie tego manewru stwarza zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, w szczególności: – na wąskich jezdniach, – na stromych wzniesieniach, – przed zwężonymi odcinkami dróg lub na tych odcinkach, jeżeli pojazdy powinny poruszać się tylko po jednym pasie ruchu (w jednym kierunku), – w przypadku, gdy brak widoczności niezbędnej do wykonania tego manewru jest niewłaściwie oceniany przez kierujących.

B-26 "zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe” stosuje się w celu zabronienia wyprzedzania samochodami ciężarowymi o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t innych pojazdów silnikowych wielśladowych, jeżeli wykonywanie tego manewru stwarza zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, w szczególności: – na wąskich jezdniach, – na stromych wzniesieniach lub spadkach, – przy dużym natężeniu ruchu i znacznym udziale samochodów ciężarowych.

B-27 "„koniec zakazu wyprzedzania” stosuje się w celu uchylenia zakazu wyprzedzania, jeżeli odcinek drogi objęty tym zakazem kończy się przed skrzyżowaniem.

B-28 "koniec zakazu wyprzedzania przez samochody ciężarowe” stosuje się w celu uchylenia zakazu wyprzedzania, jeżeli odcinek drogi objęty tym zakazem kończy się przed skrzyżowaniem.

B-29 "zakaz używania sygnałów dźwiękowych” stosuje się poza obszarem zabudowanym przed obiektami (miejscami), które ze względu na swój charakter powinny być chronione przed hałasem

B-30 "koniec zakazu używania sygnałów dźwiękowych” stosuje się w celu odwołania zakazu używania sygnałów dźwiękowych, jeżeli odcinek drogi objęty tym zakazem kończy się przed skrzyżowaniem.

B-31 "pierwszeństwo dla nadjeżdżających z przeciwka” stosuje się w celu wskazania obowiązku ustąpienia pierwszeństwa przejazdu jadącym z przeciwka.

B-32 "stój - kontrola celna” stosuje się dla wskazania obowiązku zatrzymania pojazdu w celu kontroli celnej

B-32a "kontrola graniczna” stosuje się przed przejściem granicznym, miejscem przekraczania granicy państwowej lub innym miejscem, w którym przeprowadzana jest kontrola graniczna, jeżeli kontrola ta nie odbywa się łącznie z celną i wymaga odrębnego zatrzymania pojazdu

B-32b "rogatka uszkodzona” stosuje się w razie uszkodzenia rogatek lub półrogatek

B-32c " sygnalizacja uszkodzona” stosuje się w razie uszkodzenia sygnalizacji świetlnej na przejeździe kolejowym.

B-32d "wjazd na prom” stosuje się przed wjazdami na promy przewożące pojazdy.

B-32e "kontrola drogowa” stosuje się przed punktami kontroli drogowej.

B-33 "ograniczenie prędkości do ... km/h” powinien być umieszczony tylko w tych przypadkach, gdy warunki drogowe, otoczenie drogi lub zastosowane oznakowanie ostrzegawcze i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego mogą w niedostateczny sposób wskazywać kierującym na konieczność zmniejszenia prędkości.

B-34 "koniec ograniczenia prędkości” stosuje się w celu uchylenia ograniczenia prędkoości, wprowadzonego znakiem B-33

B-35 "zakaz postoju” stosuje się w miejscach, w których występuje konieczność ograniczenia postoju na drodze. Znak należy umieszczać po tej stronie drogi, po której zakaz ma obowiązywać; dotyczy to także drogi jednokierunkowej.

B-36 "zakaz zatrzymywania się” stosuje się w celu wyeliminowania zatrzymania się na tych odcinkach drogi, na których nawet chwilowe unieruchomienie pojazdu może spowodować pogorszenie płynnooeci ruchu, zmniejszenie przepustowości i wzrost zagrożenia bezpieczeństwa ruchu oraz w pobliżu obiektów specjalnych (np. banki, obiekty MON itp.), których potrzeba oznakowania znakiem B-36 wynika z odrębnych przepisów.

B-37 "zakaz postoju w dni nieparzyste” stosuje się przede wszystkim w miastach, w celu udostępnienia jednej strony jezdni, co drugi dzień, dla potrzeb, np. zaopatrzenia sklepów, sprzątania drogi, usuwania śniegu.

B-38 "„zakaz postoju w dni parzyste” stosuje się w takim samym celu i według takich samych zasad jak znak B-37

B-41 "zakaz ruchu pieszych” stosuje się w celu wyeliminowania pieszych z drogi w tych miejscach, w których ich obecnoość ze względu na warunki lokalne,

1000 Przedmioty

Specyficzne kody

Podobne produkty

Zarejestruj nowe konto

Masz już konto?
Zaloguj się inaczej lub Resetuj hasło